POPUPBUTIKK
SUBARU TENKER INN I BOKSEN
Expedit utvikler et mobilt butikkonsept for japanske Subaru som treffer offroad-segmentet der kundene er: ute i naturen
MOBILT SHOWROOM GIR RESULTATER
Hvis berget ikke kommer til Subaru, så kommer Subaru til berget! Eller rettere sagt: fjellet. Det var i all sin enkelhet tanken bak et popupbutikk-konsept utviklet av Expedits norske avdeling.
Vi har i flere år designet og montert mange av Subarus fysiske forretninger i Norge – fra salgsområder til loungesoner. Med en tilhørende designmanual som definerer innredningskonseptet for fremtidige butikketableringer, og som sikrer et konsekvent uttrykk og en optimalisert kundebehandling på tvers av forretningene.
Da bilimportøren skulle kjøre en kampanje for Outback-serien av 4-hjulstrekkere, tenkte man derfor utradisjonelt for å nå ut til kunder som ikke har for vane å besøke bilforhandlere.
I Norge har vi en barsk og ugjestmild natur som strekker seg mer enn 2000 km fra nord til sør, og det gir perfekte forhold for Subarus 4-hjulstrekkere. Av samme grunn er det nettopp her Subaru gjerne vil møte kundene sine: I utkant-Norge, hvor behovet for terrenggående kjøretøyer er reelt. Popupbutikken ble løsningen på Subarus ønske om å reise helt ut til frontlinjen.
Oppskriften er enkel: Bruk en 20 fot lang container. Modifiser den slik at den åpnes med vinger på sidene i stedet for på baksiden. Vingene brukes til å ramme inn uteområdet, og som reklametavler for å få frem budskapet. Sett inn skyvedører av glass, innred med transport-, temperatur- og kondenssikrede møbler og legg inn strøm, varme, en bar, kjøleskap, gulv, belysning, flatskjerm og utskiftbar veggfolie.
“VI HAR REGISTRERT EN ØKT INTERESSE SOM DIREKTE KAN TILSKRIVES AT VI ER TIL STEDE DER HVOR KUNDENE BEFINNER SEG”
Torbjørn Lie, adm.dir., Subaru Norge
Expedits popup-løsning bringer Subarus DNA ut til kundene. Med kundebasen spredt over et stort geografisk område er det åpenbare fordeler ved å ha en mobil popupbutikk. Mobiliteten gjør at Subaru kan presentere varemerket sitt der det er relevant. I bykjernen, på fjellet, ved utendørsarrangementer eller på bilutstillinger.
OFFROAD BUTIKKSUKSESS
Subaru har hatt stor suksess med å treffe det helt riktige offroad-segmentet på landets ulike skisentre. Og etter å ha reist rundt i landet i mer enn ett år så er resultatene ikke til å ta feil av: Den løsningen Expedit har kommet opp med, har økt antall prøveturer på nettopp de bilmodellene som markedsføres i popupbutikken.