TURNKEY-LØSNING
MOTEKJEDE OPPGRADERER
BUTIKK-KONSEPT
Finske Kekäle bruker Expedit til å omprofilere og totalrenovere ni moteforretninger
SKALERBAR BUTIKKINNREDNING
Kekäle ønsket en komplett og skalerbar løsning som kan lanseres løpende i butikker med ulik størrelse og sortiment.
Kekäle er en finsk kles- og motekjede som siden begynnelsen i 1957 har vært en kjent aktør i den finske detaljhandelen.
Etter generasjonsskiftet i den familieeide kleskjeden har den nye ledelsen valgt å oppgradere hele kjedens visuelle identitet. Her er det snakk om et komplett hamskifte som både involverer Expedits turnkey-løsning for hele butikkinnredningsdelen koordinert med en ny grafisk linje, logodesign og e-handel utført av et lokalt finsk reklamebyrå.
Vårt turnkey-konsept er en one-stop-shopping-løsning hvor man ikke skal bekymre seg om andet enn hvor godt det ferdige resultat blir. Under hele samskapingsprosjektet har våre designere hele tiden kjørt i tospann med Kekäles ledelse om alt fra materialvalg og fargevalg til møbler og spesialdesignede moduler, mens planleggingen, monteringen og tidsstyringen var i prosjektlederens trygge hender.
“DETTE BLE UTROLIG BRA. EXPEDIT HAR VIRKELIG OPPFYLT VISJONEN OG FORMÅLET MED OMPROFILERINGEN”
Joonas Kekäle, adm.dir., Kekäle
Kekäle står nå med en ferdig pilotbutikk og er klare til å sette i gang neste fase av «ansiktsløftningen». Det er en oppskaleringsmodell som tar høyde for at Kekäles format strekker seg over egne stormagasiner, butikker i kjøpesentre og shop-in-shop-løsninger. Butikkdesignen har fått et helt nytt uttrykk og en innredning som fortsatt er tro mot de gamle verdiene fra starten av 1950-tallet.