ANSVARLIG GJENBRUK I SÆRKLASSE
Med mer enn 300 forretninger over hele landet kan det bli litt av en budsjettpost når samtlige av Vinmonopolets butikker skal få en ansiktsløftning. Derfor har en del av arbeidet med å utvikle Vinmonopolets nye butikkonsept bestått i å gjenbruke eksisterende innredningselementer i samspill med en ny design.

MILJØBEVISST KONSEPTUTVIKLING
Fra de første «moodboards» og tegninger til det ferdige konseptet jobber vi i tospann med Vinmonopolets prosjektledere om utformingen av butikkene. En viktig visjon for Vinmonopolet har vært gjenbruk av tidligere innredningselementer. Dels ut fra et miljømessig perspektiv, med tanke på bruk av ressurser og råmaterialer, men også ut fra sunn fornuft og et kostnadsperspektiv.

STILIG DESIGN TIL SPESIALØL
Expedit har et mangeårig samarbeid med Vinmonopolet, med blant annet rådgivning om innredning og design av kjedens butikkinteriør. Dette er blitt brukt i flere hundre butikker. Derfor var det også Expedit, som ble invitert til å delta i konsept- og produktutviklingen av det nye konseptet i eik og stål, som på en enkel og stilig måte fikk inkorporere spesialøl på kjøl i kjedens sortiment.
“FOR Å KOMME I MÅL MED EN SÅ OMFATTENDE OPPGAVE, MED FLERE HUNDRE BUTIKKER, MÅ MAN UTVIKLE LØSNINGEN I NÆRT SAMARBEID MED KUNDEN”
Fredrik Hammarsten, Sales Director, Expedit Norge

NÆRT SAMARBEID GIR RESULTATER
Vi har levert et butikkonsept som uttrykksmessig rammer inn forretningens ambisjon om at farger, overflater og materialer skal ha et perfekt samspill med eksisterende innredningselementer og skape en spennende og inspirerende kjøpsopplevelse.