Bruk kundens mobil aktivt

At detaljhandelens utvikling mot ”multichannel” er i full gang ses bl.a. på at:
  • Retailerne med online salg og webshops etablerer butikker og showrooms
  • Kundene har mulighet for henting av onlinebestillinger i butikken (click- and-collect)
  • Butikkene utvider sortimentet med virtuelle hyller
  • QR-koder kobler forbrukeren opp direkte med online-universet
  • Du kan være i direkte kontakt med kundeklubben, banken osv. mens du handler i butikken
  • Forbrukerne sammenligner priser på telefonen mens de handler, og butikkene gir prisgarantier som gjelder både on- og offline.
Derfor har vi sammen med IT-spesialisten Attention 8 utviklet et par verktøy som er ukompliserte å  implementere i butikken, og som øker sammenhengen mellom din butikks on- og offline aktiviteter.

PHONE2SCREEN

Med en internettoppkoblet TV-skjerm kan Phone2Screen-løsningen bli en realitet i din butikk. Dine kunder kan heretter styre innholdet på skjermen med deres egen smartphone –  uten bruk av apps!

Du kan bla i innholdet på skjermen og hente utfyllende informasjon ned på din mobil. Phone2Screen-løsningen åpner for en rekke muligheter til salgsoptimalisering, som alle tar utgangspunkt i den samme grunnteknologien.  

 

Expedit digital shop solutions


Selg din vare - også selv om du har stengt

Løsningen kan fungere som en utvidelse av forretningens åpningstid. Det skjer ved at TV-skjermen settes i forretningens vindu. På skjermen vises utvalgte produkter, som skal ha særlig fokus. Via din smartphone kan du bla i innholdet på skjermen, velge et produkt og få ytterligere informasjon.

Du kan også foreta et kjøp, da Phone2Screen løsningene kan sende brukerne videre til din webshop. Integrasjonen foretas enkelt og greit, uten at det må endres på den eksisterende shopløsningen.

Trekk kundene inn i butikken
Phone2Screen kan fungere som en trafikkdirigent til den fysiske butikken. Så i stedet for at løsningen leder deg til en webshop, mottar du en kupong på mobilen din. Kupongen må løses inn i den fysiske butikken. Dermed kan man fokusere på optimalisering av stilleperioder eller å kvitte seg med spesifikke kampanje- eller restprodukter.

Utvid varesortimentet og støtt opp under kjøp med relevant informasjon

Løsningen kan også fungere som et aktivt element inne i butikken, hvor skjermen inngår som en del av butikkens inventar. På skjermen kan det fokuseres på utvalgte produkter –  kanskje i forbindelse med produktlansering, unike tilbud eller lignende. Du kan få utdypende informasjon om de enkelte produktene ved å velge dem aktivt med din smartphone. Også her er det mulighet for å motta en kupong på sin mobil.

Løsningen vil også skape verdi i butikker med begrenset varesortiment, hvor TV-skjermen kan opplyse om øvrige varer som kan bestilles/kjøpes fra kundenes smartphones.

PHONE2BASKET

Den grunnleggende tanken bak Phone2Basket er å skape en annerledes shoppingopplevelse ved å tenke serviceinnsats annerledes og mer målrettet. Løsningen er relevant for butikker som jobber med vareutlevering, som f.eks. store byggmarkeder, møbelforretninger, større varehus m.m.

 

Expedit digital shop solutions


Hvordan fungerer det?
I butikken endrer varesortimentet seg til kun å inneholde enkelte varer av hvert slag, som forbrukeren kan scanne med sin smartphone. Når varen scannes, kan du velge å legge den i din digitale handlekurv. Ved betaling får du utlevert alle dine varer samlet.  

Løsningen har en ”back-end” som tillater personalet å se hvilke enheter som scannes. Det gir et effektivt overblikk over butikken, hvor du «live» kan se hvilke varer som «legges i kurven». Dermed kan servicepersonalet bevege seg til de områdene hvor det er aktivitet akkurat her og nå, og målrette serviceinnsatsen.

Da kundene shopper digitalt, åpner det seg muligheter som:
  • Begrenset varepåfylling, da kundene ikke tar varene ned fra hyllene
  • Mulighet for å jobbe med tilbud om ”relaterte varer”
  • Mulighet for å jobbe med ”bestsellers”
  • Å foreslå kjøp ut ifra hva kunden kjøpte ved forrige besøk