Livsstil på få kvadratmeter

Subaru ønsket et konsept som presenterte alle de kjente Subaru-funksjonene og merkevareverdiene på svært lite plass.

Derfor hentet Expedit inspirasjon fra livsstilskonsepter da de utviklet Subarus butikkonsept.
For mange er Subaru en teknologisk merkevare med kultstatus, og derfor ville det være nærliggende å fokusere på teknologi og intelligent motorkraft. Men scenen ble satt med livsstilsbilder – store naturbilder og ville vidder.

For å understreke den autentiske følelsen, ble det valgt naturmaterialer som massiv eik, stein og grus. Materialer som er rå og upolerte, og som har referanser til både japansk minimalisme og nordisk enkelhet.

På den måten klarte Subaru å henvende seg til forbrukerens behov for å føle frihet og gleden over friluftsliv og natur. Konseptet fungerte på ganske få kvadratmeter i et butikklokale i Sandefjord sentrum, der det i mange år hadde vært en butikk som solgte barneklær.
Flere butikklokaler i sentrum av byene står ofte tomme, og derfor er de en opplagt reklameplass for merkevarer og produkter som normalt krever mer plass og som er plassert utenfor sentrum.