Expedit ruller ut shop-in-shop for BTX Group

Expedit shop design - Brandtex

”Vi har tre brands, som skal inn i nederlandske V&D. Vi vil kunne agere fleksibelt og samtidig ha en kostnadseffektiv shop-in-shop, som skaper synlighet og selger varer”. Omtrent slik ble oppgaven levert, da BTX Group kontaktet Expedit. Videre ønsket man én leverandør, som kunne håndtere hele oppgaven.

Løsningen ble en serie elementer som både gir de enkelte brands deres eget univers, men samtidig oppleves som en helhet. Uttrykket er skandinavisk, men tilpasset nederlandsk smak. Enkle og rene linjer krydret med hjemlige elementer, slik som stemningsbilder, «hyggehjørne», stålampe, pendler m.m. som alt i alt skaper en hyggelig atmosfære, som inviterer kunden inn.

Med et fotavtrykk på 50-70 m2 skal løsningen kunne tilpasses den enkelte lokasjon. Balansen mellom de tre brands kan variere, noe elementene understøtter, så shoppen alltid matcher sesongens og kundenes etterspørsel.

Konseptet er utviklet for å skape optimal kundestrøm. Derfor er elementene markante og oppleves som sammenhengende. Det er godt for å skape synlighet og gjenkjennelse, og tiltrekker dermed publikum. Men også kundeflowen i selve shoppen har vært i fokus, så det alltid er naturlig for kundene å komme inn og bli inspirert.

De første 12 shops har i hvert fall gått ”rett inn” hos V&D’s besøkende, så utrullingen fortsetter i tråd med planen, til glede for de mange nederlenderne som har falt for nordisk stil.

Klikk på de små bildene og se dem i stort format

Klikk på de små bildene og se dem i stort f

 

Klikk på de små bildene og se dem i stort format