Shopping i Paris – eller Kvickly

Detaljhandelen utvikler seg i økende grad til steder som spesialiserer og utvikler seg innenfor de enkelte kategoriene. Derfor er det ikke uvanlig å komme hjem fra en handletur med både ny dress, melk og leverpostei i posen fra supermarkedet.

I Kvickly i Albertslund har butikken gått «all in» for å være et inspirerende sted for utvikling av Coops matmanifest, noe som skal gi forbrukerne flere og bedre valg når det gjelder innkjøp – og inntak.
I samarbeid med Kvickly har Expedit utviklet det unike butikkonseptet som faktisk består av flere mindre konsepter.

Sanne Lindgren, som er Key Account Manager hos Expedit, har hatt den overordnede dialogen med Kvickly om innredningen av butikken.
– Det har vært en virkelig spennende prosess å utvikle og designe de ulike avdelingene til Kvickly og samtidig skape en sammenheng som passer til Kvicklys overordnede profil. Moderne dagligvareforretninger er ikke lenger noe kundene skynder seg gjennom. Her skal det være tid til å fordype seg i grønnsaks- eller vinavdelingen, finne inspirasjon til mote og innredning eller ta en kopp kaffe i hyggelige omgivelser, sier Sanne Lindgren.

Expedit har stått for både utvikling, design og implementering av forretningens innredning, som utelukkende har fått positive reaksjoner så langt.

- Også i fremtiden vil vi se at det blir skapt opplevelser for kunden til selv de mest grunnleggende innkjøp, siger Sanne Lindgren.
- Det handler naturligvis om å tilby kundene noe nytt, men aller mest om å skape lojalitet og en opplevelse kunden gjerne kommer tilbake for å få.