Vinmonopolet og Expedit lanserer nytt ølkonsept

Expedit har i en årrekke samarbeidet med Vinmonopolet om kjedens butikkinteriør. Derfor var det også Expedit som ble invitert til å delta i konsept- og produktutvikling av Vinmonopolets nye ølkonsept, som på en enkel og stilfull måte skulle fremheve spesial ølens kvaliteter.

Vinmonopolet stiller særlige krav til at samtlige merker og kategorier har de samme vilkår og den samme eksponering. Derfor skal utformingen av inventaret alltid være forholdsvis nøytral.

Etter et konstruktivt samarbeid mellom Vinmonopolet og Expedit, ble det øltradisjonen og det ekte som ble utgangspunkt for inspirasjon til inventaret. Ølkategorien skulle ha en tydelig plass i butikken, og derfor ble inventaret utviklet og produsert i materialer som blant annet eik og stål.

 
For å gjøre fremtoningen moderne, ble det tilført elementer fra det industrielle design. Så øl er nå en kategori for seg selv, som fremstår som innbydende og ekte uten å skille seg for mye ut fra det øvrige interiøret.